Wednesday, May 25, 2011

Jika aKu jatUh cinta

Ya ALLAH,

Jika aku jatuh cinta,

Cintakan aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada-Mu

Agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-Mu



Ya Muhaimin,

Jika aku jatuh cinta,

Jagalah cintaku padanya

Agar tidak melebihi cintaku pada-Mu



Ya ALLAH,

Jika aku jatuh hati,

Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang

Yang hatinya tertaut pada-Mu

Agar aku tidak jatuh dalam jurang cinta semu



Ya Rabbana,

Jika aku jatuh hati,

Jagalah hatiku padanya

Agar tidak berpaling dari hati-Mu



Ya Rabbul Izzati,

Jika aku rindu,

Rindukan aku pada seseorang yang merindui syahid di jalan-Mu



Ya ALLAH,

Jika aku rindu,

Jagalah rinduku padanya

Agar tidak lalai aku merindukan syurga-Mu



Ya ALLAH,

Jika aku menikmati cinta kekasih-Mu,

Janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan

Indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhir-Mu



Ya ALLAH,

Jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu,

Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh

Dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu



Ya ALLAH,

Jika Engkau halalkan aku merindui kekasih-Mu,

Jangan biarkan aku melampaui batas

Sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya pada-Mu



Ya ALLAH,

Jika dia memang seseorang yang Engkau berikan untuk melengkapi agama dan hidup hamba,

Mohon singkapkan tabir penghalang agar jalan menuju-Mu dimudahkan,

Satukan kami dalam ikatan Ar Rahman dan Ar Rahim-Mu,

Jauhkan kami dari kebimbangan dan mantapkanlah hati-hati ini untuk menggapai anugerah-Mu.

Sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas segala sesuatu



Ya ALLAH,

Engkau mengetahui bahwa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta pada-Mu,

Telah berjumpa untuk taat pada-Mu,

Telah bersatu dalam dakwah pada-Mu,

Telah berjanji setia dalam membela syari’at-Mu,

Kuatkanlah Ya ALLAH ikatannya, kuatkanlah cintanya, tunjukilah jalannya,

Penuhilah hati-hati ini dengan Nur-Mu yang tiada pernah pudar

Lapangkanlah dada-dada kami dengan limpahan keimanan-Mu

Dan keindahan bertawakkal di jalan-Mu,

Hidupkanlah dalam ma’rifah-Mu,

Dan matikanlah kami dalam keadaan syahid di jalan-Mu



Amin…

No comments:

Post a Comment